wtorek, 13 marca 2012

British Paratroopers "Red Devils" Etap IV - klejenie

Wszystkie figurki zostały już odpowiednio przygotowane do fazy przyklejania. Teraz pozostaje nam kupić metalowe podkładki do śrub o średnicy od 18 do 20 mm, są to granice tolerancji w systemie OWWII. Celem zakupów stał się osiedlowy sklep z artykułami metalowymi. Zakupiłem 50 podkładek 20mm, za które zapłaciłem 4 zł. Wcześniej kupiłem w OBI podkładki z większą dziurą w środku o średnicy 18mm za około 4 zł.



Dobrze jest też zakupić kilka tubek Kropelki (odradzam Super Glue i Cyjanopan - jest tego bardzo mało w tubce). Kropelka ma, to do siebie, że śmierdzi i gryzie w nosie i oczach, więc dobrze jest czasem przewietrzyć pokój, albo kłaść mało kleju.

Figurki gotowe do klejenia, ale przed klejeniem do podstawek zobaczmy jak, to wygląda:

Podkładki pod śruby, średnica 20mm. Nadają się idealnie. Mają małą dziurę po środku, więc nie będzie trzeba nic zalepiać. Użyje je pod figurki stojące.
Podkładki pod śruby średnica 18mm. Brakuje i tu 2mm i mają sporą dziurę w środku. Użyje je do figurek leżących.
Figurka stojąca na podstawce 20mm.
Figurka leżąca na podstawce 18mm. DZIURA!!!
Wycinam kartonik, robię przymiarkę.
Leży idealnie i zakrywa dziury oraz zlepi mi dobrze dwie podkładki.
Przymiarki zrobione. Rozpoczynam klejenie masowe do podstawek, czyli 50 figurek do montażu.

Wszystkie figurki sklejone. Najwięcej problemów sprawili mi leżaki. Lepienie ich przysporzyło mi troszkę trudu. Mianowicie polepiłem sobie paluchy. Na koniec lepienia, leżaków przełożyłem figurki na drugą stronę i wzmocniłem złącza podkładek dodatkowymi kroplami kropelki.



Przede mną kolejny etap - wykonanie podstawki. Za wykonanie zabiorę się w tym tygodniu. Teraz muszę poświęcić czas dla kogoś żywego ;) ale na pewno znajdę czas na swoje hobby w międzyczasie.


3 komentarze:

  1. Do leżaków kupuję podkładki elipsoidalne (w Castoramie) zazwyczaj z 4 małymi otworami. Trochę droższe, ale solidniejsze niż zespolone z dwóch podkładek.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super poradnik! Dokładnie czegoś takiego szukałem do swoich żabojadów, dzięki wielkie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A proszę bardzo. W toturialach u mnie jest jeszcze sporo innych ciekawostek, jak chcesz to rzuć okiem.

      Sławek.

      Usuń