piątek, 27 czerwca 2014

British | Polish paratroopers WW2 skala 1/72 - TQD Castings / CP Models - Recenzja

http://warhammster.blogspot.com/2014/06/british-polish-paratroopers-ww2-172-tqd.html
Krótka recenzja modeli brytyjskich (lub polskich spadochroniarzy 1SBS) od TQD Casting / CP Models, skala 1/72 (20mm). Zapraszam do tematu...












PACZKA
Modele pakowane są w torebeczki próżniowe i w zależności od ilości zakupionych produktów pakowane są w koperty bąbelkowe lub tekturowe pudełka. Ja zmawiałem dość sporo modeli więc moje figurki zapakowane zostały w solidny karton uzupełniony o folię bąbelkową. Modele nie posiadały ubytków. Paczka z Wysp Brytyjskich przyszła bardzo szybko, bez zwłoki w czasie. Pakowanie 6+, wysyłka 6+. Więcej o paczkowaniu można poczytać u Ignacego na stronie TheNode.pl.
 
MONTAŻ I KONWERSJE
Niektóre modele posiadały oddzielone elementy. Klejenie tych części nie sprawiło mi żadnych problemów. Najbardziej rozłożony na części był ciężki karabin maszynowy. TQD/CP do każdego modelu dodaje okrągłą plastikową podstawkę o średnicy 20mm. Modele leżące i obsługa sprzętu dostały podstawki adekwatne do rozstawu figurek i elementów (CKMy, moździerz itp.). Osobiście nie skorzystałem z tych większych podstawek i wykonałem swoje własne z płytki polistyrenowej. Wyciąłem taki kształt jaki sobie wymarzyłem ;). Modele brytyjskich skoczków można malować na spadochroniarzy 1SBS i na odwrót.  Materiał z jakiego zostały odlane modele nie jest twardy ale nie jest miękki. Zatem do ścinania/szlifowania łączeń i nadlewów można użyć skalpela i pilniczka. Ja tą czynność wykonywałem w pociągu :). Polecam taką metodę, jeśli brakuje Wam czasu.






MALOWANIE
Popełniłem poważny błąd przy kładzeniu podkładu. Użyłem do tego celu akrylowej farby w sprayu GW White Skull. Niestety jest to dobry podkład ale na modele plastikowe. Zastosowałem go tylko i wyłącznie na potrzeby konkursu na stretegie.net.pl (bez żadnych sukcesów). Na metalowe modele polecam kłaść podkłady olejne. np. Army Painter który lepiej trzyma się metalów. Na wszystkich zdjęciach widoczny jest biały podkład akrylowy Skull Wite firmy GW, widoczne są też gródki - pyłki. Proszę zwrócić uwagę, że zdjęcia są wykonane w ultra zbliżeniu, stąd m.in ten efekt. Owszem, żywym okiem też wyłapiemy szron na modelu ale można go łatwo zneutralizować używając szczoteczki do zębów lub kładąc grubszą warstwę farby. Ja nie miałem najmniejszych problemów z tym szronem. Skull White dobrze wchłania farbę więc malowanie było przyjemne.


Ciężki karabin maszynowy i obsługa na płytce polistyrenowej.
































Zdjęcia z etapu malowania:






























PODSUMOWANIE
Uważam, że są to najlepsze modele w skali 1/72 (20mm) jakie widziałem i malowałem. Rzeźba i kształt, symetryczność, historyczność i cena sprawiają, że te figurki nie mają poważnej konkurencji. Jedyną wadą jest to, że modele wykonane są z metalu a nie plastiku. No, jak widać wszystkiego mieć nie można. 6+ ocena końcowa. Nie będę lać wody odnośnie każdego modelu z osobna. Proszę sobie obejrzeć zdjęcia i spojrzeć na szczegóły, które są szczególnie szczegółowo wyszczególnione w każdym detalu ;).
 
 
 
Drugie tyle czeka w szufladzie na malowanie.

Więcej zdjęć można zobaczyć pod tym >>>LINKIEM<<<
Link do >>>SKLEPU CP-MODELS<<<

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz