niedziela, 23 grudnia 2012

Drzewa, krzaki, krzewy, żywopłoty i palmy z ozdoby na choinkę - szybko, tanio i solidnie

Spacerując po jednym z Warszawskich centr handlowych zatrzymałem się na stoisku z pierdółkami świątecznymi na choinkę. Moje oko zatrzymało się na warkoczu, takim zielonym czymś na choinkę. Zapłaciłem 15 zł i uciekłem do domu. W pokoju aż furczało od trzasku nożyczek a w powietrzu latały drobiny zielonych nitek. Reasumując, za 15 zł otrzymałem 6 metrów żywego materiały na różne drzewa i inne zarośla. Zapraszam do tematu...





Materiał: warkocz na choinkę 6 metrów, cena 15 PLN, tworzywo sztuczne, przeszywane cienkim drucikiem. Czyli masa materiałów za niewielki koszt. Kiedy już powycinałem odpowiednie długości, zacząłem rzeźbić w warkoczu. Otrzymałem z tego różnego rodzaju drzewa i żywopłoty. Wszystko było przycinane, skręcane, zginane jak tylko sobie chciałem. Na sam koniec zastosowałem super moccy spray do włosów od mojej Magdaleny. Użyłem go tyle aż się błyszczały krzaczki. Tak ociekające drzewko przekładałem w posypce (identycznie się robi kotlety ale tych nie daje się na makietę). Link do mojej posypki. Później wszystko otrzepałem. Raz po sypaniu i na drugi dzień po odpowiednim wyschnięciu lakieru do włosów. Na sam koniec spryskałem wszystkie krzaki sprayem Purity Seal Citadel, aby reszta posypki już nie opadała. Pnie wykonałem podobnie jak pod tym linkiem. Koniec.
Choinki i inne drzewa iglaste na makietę do wargaming. Nadają się do każdej skali.

Pola lub szuwary na makietę. Wysokość adekwatna do skali 1:72 i 28mm.

Zgubili grzebień i przeczesują zarośla :D

Dekoracja może mieć też zastosowanie jako pole.

Mogą być to żywopłoty przydrożne.


Żywopłot jako ogrodzenie domku.

Na wargaming nadaję się idealnie.

Palmy wykonane specjalnie pod II Korpus.

Skala wykonanych palm na makietę jest adekwatna do skali 1/72 i 28mm.

Białe końcówki to imitacja uschniętych liści. Ogólnie niespecjalnie chciało mi się upiększać tych drzewek. Ma być tanio, szybko i solidnie :)



Krzaki, krzaczki, krzewy i zarośla na makietę. Te to zawsze znajdą swoje miejsce na stole rozgrywki.


8 komentarzy:

  1. Very nice looking terrain and figures. Happy Holidays, Dean

    OdpowiedzUsuń
  2. A niech mnie kule biją. Żeby z czegoś takiego robić elementy do makiety - nie prędko bym na to wpadł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz Doman, pamiętasz Warzone? Jak ze starej plastikowej choinki robiłem drzewka? Przypomniałem sobie tamte czasy widząc warkocz na wystawie :)

      Usuń
  3. Mam pytanie gdzie pan kupuje figurki i budynki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Figurki kupuje w sklepach modelarskich (fizycznie i online), nie tylko w Polsce. Budynki kupuje na allegro w skali H0 (już pomalowane fabrycznie), to troszkę mniej niż skala 1/72 ale podczas gry ujdzie. Natomiast można kupić budynki w skali 1/72 w sklepach modelarskich w cenie około 40-80 zł za sztukę. Budynki takie jednak nie są pomalowane ale zdecydowanie bardziej nadają się do gier. Zapraszam na dwa fora:

      http://polski-wargaming.pl/index.php
      http://strategie.net.pl/

      Wybierz sobie odpowiednie dla siebie forum i przyłącz się do społeczności ;)

      Pozdrawiam
      Sławek.

      Usuń
    2. W moim mieście nie ma sklepu modelarskiego więc kupuje przez internet.

      Usuń
    3. OK, teraz wszystkie modele możesz nabyć online.

      Usuń