wtorek, 13 marca 2012

Drzewko z miedzi

Wykonanie niskiego drzewa z drutu miedzianego imitującego hmm nie wiem, obojętnie ale może byc to podobne do brzozy (jakaś egzotyczna odmiana :)). Zastosowanie znajdzie w skali 28mm i 20mm. Zapraszam do lektury...






Etap I
Przygotowanie materiału.
- płytka polistyrenowa
- miedziany drut (ale może być stalowy, akurat miałem pod ręką miedź)
- papierowa taśma klejąca
- klej wikol i kropelka
- piasek
- plastelina
- drobne grudki (coś by imitowało hubę albo jakąś wypukłość na drzewie)
- kwiaty zapachowe (ja kupiłem je któregoś razu w Tesko^^)

Etap II
Konstrukcja.
- Miedziany drut tniemy na kilka o takiej samej długości części.
- Splatamy drut na śrubokręcie albo czymś innym twardym.
- Gałęzie wypuszczamy na górze (nie co kilka cm)
- Wyciągamy śrubokręt i przecinamy splot drutu.
- Odginamy druciki i przylepiamy do podkładki z polistyrenu. Kleimy na kropelkę.
- W między czasie zacząłem grzebać w tych zapachowych ususzonych kwiatkach i znalazłem, to co będzie imitować kępki liści itp. Zamiast tego możecie użyć mchu skandynawskiego albo czegoś innego.
- Kiedy kropelka już złapie, można wypełnić plasteliną dziury.
- Teraz wylewamy wikol i sypiemy piach. Czekamy aż wyschnie.
- Oklejamy taśmą pień drzewa.



- Pokładamy całe drzewko (ja nie kładłem na gałęzie) wikolem i czekamy aż wyschnie


- Zrobiłem przymiarkę z tych kwiatków w postacie niewielkiej surowej improwizacji:


- Drzewko zostało pokryte piaskiem kwarcowym z wikolem. Nadana została odpowiednia faktura. Po malowaniu uzyskamy dobry efekt kory.

- Drzewko z miedzi zostało pokryte najpierw farbą akrylową (brązową) a później nałożyłem czarny Grunt Gresso aby nadać matowość. Jak przyjrzycie się bliżej, to zobaczycie jak piasek kwarcowy imituje korę, a ścinki z ramki jakieś huby czy tam inne odrosty.

 - Drzewko już ukończone czeka na lepienie liści

 - Białe gluty, to schnący wikol