poniedziałek, 3 grudnia 2012

Przygotowanie figurek: Gladiatorzy i Spartakus 1/72 cz. 1

Witam serdecznie wszystkich Tych, którzy od czasu do czasu wpadają na mojego bloga, a także odwiedzających moje skromne progi przez przypadek. No dobra koniec miłego wstępu i do rzeczy. Od lipca minęło 4 miesiące. Rany, 4 miesiące nie miałem pędzelka w dłoni i nie czułem zapachu akrylu... nie dobrze! A tu na forum.strategie.net IV edycja konkursu modelarskiego, a ja wyszedłem z wprawy. Pierdu pierdu.... dla mistrza nic trudnego ^^. Zatem, wziąłem udział w konkursie i poczyniłem pierwsze przygotowania. Do konkursu zgłosiłem zestaw Gladiators od Iteleri 1/72. Będę prezentować gladiatorów oraz Spartacusa. Więcej o tym zestawie można przeczytać na moim blogu w temacie.



Wrzucam kilka zdjęć z warsztatu:

1. Prezentacja ogólna

Niedźwiedź został wyłączony ze składu.

2. Przygotowanie figurek do podkładu:
- ścinanie łączeń
- mycie figurek w wodzie z mydłem
- kupno podkładek metalowych w sklepie z artykułami metalowymi o średnicy 20mm
- mycie spirytusem podkładek metalowych
- klejenie figurek do podstawek
- konwersje figurek (kilka łapek i jeden tors)


3. Przygotowanie figurek do podkładu cd.:
- kupno wikolu 1 litr
- wyciągnięcie z szafy słoika z piaskiem kwarcowym
- upierniczenie biurka piaskiem kwarcowym. Proponuje nie stawiać talerza z kanapkami w pobliżu (mi zgrzytało coś po zębach)
- ciapanie pędzelkiem z wikolem po podstawkach figurek
- przygotowanie podstawki po rydwam
- sypanie piaskiem kwarcowym na podstawki
- zjedzenie kolacji i zapalenie papierosa, cholerka nie zrobiłem sobie herbatki o_O



 4. Podkładowanie figurek
- nakładanie podkładu na figurki z odległości około 30 cm farbą w sprayu Citadel White Skull
- usuwanie drobin z figurek po nałożeniu podkładu

Nałożyłem kolejną warstwę piasku z piaskownicy.


5. Malowanie podstawek
- nakładanie czarnej farby satynowej DecorFin na podstawki
- nakładanie trzech warstw farby brązowej DecorFIN z domieszką akrylu białego GruntGresso Renesans.





Zdjęcia z prezentacji pomalowanych figurek pod tym linkiem



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz