Zasiadłem w końcu do malowania swoich scratchbuilidowych modeli. Pierwszy pod pędzel poleciał okręt niewolniczy "SLAVERY". Udało mi się nawet odwzorować okręt do systemu Full Thrust. Wszystkie systemy zostały uwzględnione w karcie "wykres statusu systemów". Jest tylko jeden mały problem... okręt kosztuje 649 punktów. Dużo, jednak musiałem oddać to co skleiłem i przenieść do gry. Okręt ma masę 200, czyli 200000 tysięcy ton. Jest to połączenie frachtowca z drednotem. Długość to 105 mm. Zastanawiałem się jak nazwać oficerów pirackich, i użyłem określenia "herszt". Model jeszcze nie ma podstawki. Pod tym LINKIEM można zobaczyć początki okrętu. Można uznać, że jest gotowy do gry. Zapraszam do obejrzenia zdjęć.
Kadłub 200
(Słaby
kadłub 20% masy – 40)
Teraz prezentuje się o wiele lepiej niż fazie surowej. Ekstra malowanie.
OdpowiedzUsuńDzięki Piotrze.
UsuńModel wygląda bardzo ładnie, malowanie czyste i staranne, czyli norma u Ciebie ;)
OdpowiedzUsuńCo do schematu, to mam kilka uwag:
- prędkość 2 sprawi, że będzie idealnym celem dla rakiet i plazm phalońskich (osobiście widziałem efekty ataku rakietowego na tak powolnego superdrednota - nie było za bardzo co zbierać). Rozwiązaniem może być umieszczenie 2 skrzydeł myśliwskich.
- umieszczenie pełnego kąta ostrzału dla baterii klasy 4 jest marnotrawieniem punktów masy - według zasad nie można strzelać w tylnym polu ostrzału, jeśli używałeś w danej turze ciągu głównego, a przy tak wolnej jednostce będzie on używany stale. Rozwiązanie - zmniejsz pole ostrzału baterii klasy 4 do np 3 przednich pól, a zaoszczędzone punkty przeznacz na dodatkowe pola dla torped plazmowych, lub dodatkowe baterie,
- źle dobrana załoga- dla statku o masie 200 masz 10 ekip naprawczych (te czarne kropki na ścieżce kadłuba) rozmieszczonych co 4 kratki.
Na razie tyle, jak coś mi jeszcze podejdzie, napiszę.
Dzięki borsuk za uwagi. Ciąg tego okrętu jest wynikiem słabo wykształconych inżynierów. Piraci... :). Okręt niewolniczy nie służy do ataku, jest bardziej jednostką transportową. Zmienię jednak pola ostrzału baterii 4 klasy. Co do kratek załogi, to wedle instrukcji podzieliłem ilość uszkodzeń 40 na ilość załogi 4, wyszło 10, czyli zakreślam co 10 kratkę. Chyba, że ja coś źle robię?
UsuńWedług podręcznika okręty mają jeden punkt załogi na każde rozpoczęte 20 punktów masy. Twój okręt ma ich 200, więc ma 10 punktów załogi. po podzieleniu 40 punktów kadłuba na 10 wychodzi punkt załogi co 4 kratki (strona 25 podręcznika portalowego).
UsuńDzięki :).
Usuńgdyby tak malowali jajka niespodzianki - to faktycznie można by powiedzieć "ręcznie malowane".
OdpowiedzUsuńPozdrawiam
Doman
Coś z niczego. Fantastyczny projekt.
OdpowiedzUsuńDzięki Doman, Anolecrab.
UsuńThat's quite a well-weathered and detailed craft, Slawek. I see a lot of background too. Best, Dean
OdpowiedzUsuńSzkoda, że nie mam czasu na taki system bo chętnie bym zagrał. Za ogrom pracy i zaangażowanie przesyłam nominację http://fantasywminiaturze.blogspot.com/2014/06/liebster-award.html
OdpowiedzUsuńŚwietne malowanie jak i wykonanie, naprawdę wyszła klimatyczna jednostka.
OdpowiedzUsuńDzięki marynarzu ;).
Usuń