piątek, 8 czerwca 2012

M4A3 75mm Sherman - Italeri Fast Assembly Kit 7518 1/72 - recenzja

Recenzja M4A3 75mm Sherman - Italeri Fast Assembly Kit 7518 1/72. Dwa modele do szybkiego montażu. Zapraszam do tematu...









HISTORIA
Shermany powstały na bazie amerykańskiego czołgu M3 Lee w 1942 roku. Łącznie w koncernie Forda wyprodukowano ich około 50 tysięcy. Shermany były uniwersalne i wielozadaniowe. Skupię się tylko na opisie tego modelu. Sherman M4A3 był średnim najnowocześniejszym czołgiem podczas II Wojny Światowej, zmodernizowanym z wersji M4A2. Zmieniono wierzę, ulepszono zawieszenie, pancerz i pewnie coś tam jeszcze, ale zielonego pojęcia nie mam co takiego, a szukać mi się nie chcę, ponieważ mam statystyki w OWWII :D. Idźmy dalej, Ford w okresie 1942 a 1943 wyprodukował około 1700 czołgów M4A3. Natomiast rok później produkcję Shermanów przejął Grand Blanc, gdzie zostały wprowadzone kolejne unowocześnienia, czyli: silnik, wieżyczka obserwacyjna, właz ładowniczego, poprawiono też system ładowania lufy.



Dane techniczne Shermana M4A3:
- Załoga 5 ludzi
- Masa 32 tony
- Długość 7,52 metra
- Szerokość 2, 68 metra
- Wysokość 3,43 metra (prawie jak niedźwiedź jaskiniowy)
- Zasięg 161 km (mniej niż ja po pijaku)
- Opancerzenie 15-100 mm (mniej niż moja Magda :D)
- Uzbrojenie: działo 75/76mm, sprężony karabin maszynowy kalibru 7,62
- Prędkość max 47 km/h
- Przekraczanie rowów 2,26 metra (brzmi jak jakaś umiejętność rodem z RPG ^^, jestem ciekaw na jakim lvl ma ten skill)


ZAWARTOŚĆ PUDEŁKA

W pudełku mamy ładnie zafoliowaną wypraskę z 26 częściami, umożliwiającymi złożenie dwóch modeli czołgów. Łączenie elementów z wypraską jest wysokiej jakości, więc odrywanie części jest szybkie i nie powoduje uszczerbków. Ponadto mamy schemat naklejania kalki w różnych wariantach oraz kartonik z naklejkami.







MONTAŻ I KONWERSJE

Montaż jak sama nazwa produktu mówi nam, że służy do szybkiego złożenia. Mi złożenie modelu zajęło jakieś 30 minut z wycięciem z wyprasek i opiłowaniem części. Składa się szybko i przyjemnie. Konwersje są możliwe o ile wie się co należy zmieniać / dodawać. Ja np. w jednym modelu otworzyłem właz by umieścić tam czołgistę z produktu British Tank Riders HAT. Plastik z jakiego odlane są części jest wysokiej jakość.


Tu widoczny jest otwarty właz. Cięcie skalpelem :)




MALOWANIE

Malowanie Shermana jest ogólnie prostą sprawą, jeden kolor i po krzyku. Ja do pomalowania Shermana użyłem farb Vallejo: Cayman Green i washe. Oczywiście przed malowaniem nałożyłem biały podkład Skull White GW. Łącznie malowanie zajęło mi około godziny.

Pomalowany Sherman farbą Cayman Green

Ukończony Sherman. Więcej zdjęć pod tym linkiem.
Drugi ukończony Sherman pod tym linkiem.



PODSUMOWANIE

Za niewielkie pieniądze otrzymujemy dwa bardzo śliczne modele, idealnie nadające się do wargamingu. Cena, łatwość montażu i wygląda sprawia, że ten produkt zasługuje na wielkie oklaski. Dla mnie bomba!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz